donderdag 23 februari 2017

Tussen de buien door..bijna😉

Wat te doen met een onverwachte dag zonder doel? Ik had natuurlijk vooraf een plan gemaakt: van Hardenberg naar Holten wandelen met de rugzak, de overnachtingen waren geregeld en als afsluiting een weekendje bij Landal..

Lekker vooruitzicht!

Het weer kan je niet regelen, maar ach...tegen kou kan je je kleden, toch?
Maar het is alles behalve koud.... er ligt geen sneeuw... Nee, het regent!🌧
En dan wordt alles anders. Het is grijs en grauw, de paden zijn modderig en je wordt uiteindelijk toch nat... 😱

Vanmorgen werd ik wakker met dit uitzicht:


Ja, het was voorspeld maar stiekem hoopte ik dat het mee zou vallen. Helaas!
Tijdens het ontbijt gebeld met het verblijf in Holten, om aan te geven dat ik niet zou komen. Vervolgens met het huidige verblijf afgesproken dat ik nog een nachtje langer hier blijf... En toen was het nog geen 10u. Pff.

Buienradar gaf aan dat het wel wat droger zou worden voor een korte periode. Dus toen het wat leek op te klaren stond ik al klaar... Het stuk wat ik gisteren niet heb gelopen is niet te doen zonder vervoer, dus dat moet wachten. Maar ik kon wel richting Holten gaan en dan afbuigen naar Nijverdal. Dat scheelt morgen dan weer!

Dus ik ging op pad met een klein rugzakje en de poncho.. Al snel verliet ik het dorp en langzaam begon het pad wat te stijgen. Via een bosgebied, waar ook bomen gerooid worden, liep de route richting het spoor en een weg. Bij die weg kon ik afslaan naar het bezoekerscentrum, of nog een stukje doorlopen naar de schaapskooi en het uitzichtpunt om daarvandaan terug naar het bezoekerscentrum. Morgen kan ik dan via het bezoekerscentrum naar het uitzichtpunt om daar de route weer op te pakken. Slim!

Omdat het nog droog was, besloot ik door te lopen. Even verderop kwam ik langs een monument voor een joods werkkamp, indrukwekkend om daar te staan. 
De schaapskooi was verlaten en langzaam begon het weer te spetteren... Dus het uitzichtpunt heb ik rechts laten liggen en ik heb de kortste weg gezocht naar het bezoekerscentrum. 

Daar genoten van de koffie en een overheerlijke salade terwijl het buiten met bakken uit de lucht kwam! 

Met 2 buurt-busjes terug gegaan naar Hellendoorn terwijl de wind aantrok en de buien voorbij bleven komen. Ik hoefde slechts een klein stukje te lopen maar kwam toch behoorlijk vochtig thuis! 

Brr...vies weer. Hopelijk is het morgen beter, anders ga ik echt niet lopen.





Bijzondere bomen
Een beeld in Hellendoorn
Ter herinnering aan werkkamp Twilhaar
De lunch, 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten