vrijdag 26 maart 2021

Gennep naar.... Afferden

Vannacht beter geslapen, Miko was een stuk rustiger en heeft bijna de hele nacht op mijn voeteneind gelegen. Vanmorgen op tijd op, Miko uitgelaten tussen de weilanden waar hij zich al geheel op zijn gemak voelt. Jammer genoeg gaan we alweer weg.



Na het ontbijt de auto ingeladen  en rond half 10 gingen we op pad. Eerst terug naar Gennep, om daar de auto te parkeren. Tegen 10u gingen we op pad, deze keer met een jas aan ;-)

Het eerste stuk liep langs de Niers, hier kon Miko nog even los. Daarna een stuk langs de weg tot we de bewoonde wereld achter ons lieten en het bos/heide gebied inliepen. De wind viel weg, jas ging uit... Helaas mocht Miko de rest van de dag niet meer los, dat is toch wel jammer. Het was een mooi gebied, leuke paadjes en wisselend heide en bos.




Het plan was om niet te lang te lopen en bij Heijen een bushalte op te zoeken. Maar het liep vrij makkelijk en ik was al rond half 12 op het punt dat ik een keuze moest maken. Omdat de bushalte niet om de hoek lag besloot ik door te lopen naar Afferden. Daar is het pontje over de Maas en een bushalte. 



Vanwege de kille wind en geen mogelijkheid voor een koffie of iets dergelijks liepen we al rond 13u Afferden in. Vlak voor het dorp zag ik een bordje koffie.... !! Aangebeld en ja hoor, ik mocht achter het huis even uit de wind zitten. Kopje koffie erbij, erg aangenaam. Juist omdat we er bijna waren, kon ik er extra van genieten. Bij de bushalte gekomen bleken we nog maar 15 minuten te hoeven wachten. Hoezo mazzel...


Dus rond 14u waren we terug in Gennep, wat best een leuk dorp is (zeker in gewone tijden moet het hier erg gezellig zijn). 


Bij de auto aangekomen schoenen gewisseld en op weg gegaan naar Vierlingsbeek.

Vierlingsbeek is een ander soort dorp, minder gezellig.... Ook de accommodatie is niet hetzelfde, minder goed uitgerust. Zo is er geen tv, geen kast etc. Maar ja, het is best leuk gedaan. En ik ben benieuwd hoe ik ga slapen.

Morgen zien we het wel, als het heel slecht is ga ik misschien wel naar huis. We zien het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten