woensdag 24 maart 2021

Terug op het Pieterpad


Eindelijk weer een paar dagen op pad, samen met mijn hondje Miko. De laatste keer was ik gestopt in Hoch-Elten, halverwege de etappe Braamt naar Millingen aan de Rijn. Dat was toen handig. Maar om daar weer te beginnen... Niet handig! Ivm het aanreizen, overnachten met een hondje, lopen met een hondje, corona etc etc uiteindelijk besloten om 2 nachten in Groesbeek te slapen en 2 nachten in Vierlingsbeek. Ik sla een stukje over, maar dat komt nog wel een keer.

Vandaag naar Groesbeek gereden, auto geparkeerd buiten het centrum, door Maartje naar Beek gebracht en rond half 1 begon de wandeling met een behoorlijke klim, richting de Duivelsberg. Bekend terrein, de WOW loopt hier ook langs. Boven aangekomen was het tijd voor koffie en een tosti. Wat een verschil met de laatste keer hier, toen was het afgeladen vol.. Nu een paar mensen met een kop koffie in een bekertje... Maar de omgeving is prachtig.


Miko en ik hadden ong 7 km te gaan dus rugzakje op en gaan. De heuvels op en af en op en af en... πŸ˜‚πŸ˜‚. 


De route loopt langs de Duitse grens naar Groesbeek. Het gaat lekker en rond half 3 komt Groesbeek in zicht. 


Het is vrij druk op straat en ik besluit m'n auto op te zoeken en naar de accommodatie te gaan. 

Morgen ga ik wel boodschappen doen, voor vandaag heb ik alles bij me. Het voordeel van een auto! 

De accommodatie bevindt zich buiten de stad, het is een boerencamping. Marisca laat me de "trekkershut" zien. Niet verkeerd, ik heb gelukkig een toilet dus ik hoef vannacht niet naar buiten πŸ™ˆ. 


Morgen ga ik lopen van Groesbeek naar Gennep. Ik ben benieuwd! Het eerste deel gaat over de St Jansberg, dus weer klimmen en dalen πŸ‘£πŸ‘£. 

Zo lekker slapen, Miko op de bank (hoop ik) en ik in bed. 



3 opmerkingen:

  1. Wat een fijn begin van 4 dagen weg! En er was een tostiπŸ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn begin van 4 dagen weg! En er was een tostiπŸ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je met je hondje loopt.Wil ik binnenkort ook mee beginnen vanaf Vorden naar het zuiden.Leuk om te lezen

    BeantwoordenVerwijderen