vrijdag 24 februari 2017

Laatste stuk van Nijverdal naar Holten

Vanmorgen was het gelukkig beter weer als gisteren! Het zonnetje scheen en de wind was gaan liggen. Dus de rugzak ingepakt en na het ontbijt heb ik afscheid genomen van m'n gastvrouw en ben ik naar de bushalte gelopen.
Met de bus is het maar een paar minuten naar het station van Nijverdal, erg handig.
Vanaf het station ben ik naar het bezoekerscentrum gelopen, dat was een klein half uurtje. Mijn rugzak voelde als op de 1e dag, zwaar en onhandig!

Na een kopje koffie en een wc-stop ben ik op pad gegaan, bergje op, bergje af, over de hei, door het bos, nog een bergje op en af, nog meer bos...😁

Mooie uitzichten en wolkenluchten, weinig medewandelaars, een koude wind  en...weinig bankjes! Het 1e stuk waren er genoeg maar vanaf het passeren van de Rietslenk tot aan het uitzichtpunt was niets om op te zitten. Pff, met het klimmen en dalen had ik wel een rustpauze kunnen gebruiken.
Het uitzichtpunt was absoluut de moeite waard, wat is de omgeving hier mooi. Vanaf dat punt leek elke kilometer wel dubbel zo lang, geen idee waarom... Misschien toch te weinig rust kunnen nemen?
Eenmaal aan de andere kant van de laatste berg lonkte de auto en had ik geen rust meer om op zoek te gaan naar koffie.
Maar aangezien ik nog een paar dagen in de buurt blijf, komt ik daar vast nog wel eens terug.
Uiteindelijk ben ik in Holten zelf op zoek gegaan naar koffie en wat warms, daar was keuze genoeg.

Alles bij elkaar is dit een mooi stukje van de route met een erg afwisselend landschap. Er loopt ook een ns-wandeling van Nijverdal naar Holten, grotendeels gelijk aan het pieterpad. Dus de kans bestaat dat ik hier in een andere tijd van het jaar nog eens terugkom..

Mijn wandeling van deze week zit erop. De ene dag ging beter als de andere, maar lopen met een rugzak.... Toch niet mijn favoriet! Iets om rekening mee te houden bij de vervolg-etappes..  Ik ben wel trots op mezelf, ik heb ondanks het weer toch een mooie tocht gemaakt!

1e uitzichtpunt na het bezoekerscentrum
Deze rups is erg vroeg!
Uitzicht vanaf de Holterberg
Ook hier heeft het gewaaid!

1 opmerking:

  1. Beste Monica,

    Bij het herlezen van een stukje uit m'n blog (Zilverroute 2015) botste ik terug op jouw berichtje. Ik geef het even weer ter herinnering ...
    Monica zei
    Hola Jan,

    bedankt voor het delen van je belevenissen, leerzaam en interessant..
    Zeker daar ik volgend jaar de zelfde weg ga volgen, wel iets langzamer maar hopelijk ook zonder hulp! Ik hoop dat je Al ondertussen gevonden hebt in het ziekenhuis en op weg bent naar huis.
    Met vriendelijke groet, Monica
    4 november 2015 om 16:29

    Nu ging ik ervan uit dat 'Monica' de schrijfster Monica van Leke was. Auteur van pelgrimstocht op hoge hakken ea. Deze Monica is medebestuurslid van het Santiagogenootschap in Vlaanderen. Bij de terugkomdag ging ik haar bedanken voor haar reactie op mijn blog. Ze kon het zich niet herinneren me ooit iets geschreven te hebben. Nu is het me duidelijk maar ik schreef het toe aan vergeetachtigheid misschien wel een schrijfster eigen.
    Nu met op je naam te klikken werd mijn vergissing duidelijk en wil ik je toch nog in extremis bedanken voor je berichtje. Beter laat dan nooit. Maar het gaat hem ook hierom. Ik lees dat je het Pieterpad hebt gelopen. Daar begin ik in augustus aan. En ik ga dankbaar gebruik maken van je blogrelaas. Ik moet er nog aan beginnen maar ik ga er zeker wat van opsteken. Begin augustus start ik in Pieterburen. Deze tocht ga ik bloggen op mijn wandelblog. http://janswandelblog.blogspot.be/ . Alvast bedankt om je belevenissen te delen op een blog. Ik wens je nog veel blog en wandelgenot Monica.

    lieve groet
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen