dinsdag 21 februari 2017

Pff...Rheeze naar Ommen.

Eerst nog even terug naar gisteren... Want ondanks de lange reis en het miezerige weer was er ook plaats voor positieve zaken. En laat ik dat nou niet hebben mee genomen in m'n verslag 😱. Want toen ik in Holten aankwam zou de trein net weg zijn, maar toen ik op m'n gemak m'n wandelschoenen aan trok hoorde ik dat de trein vertraging had en over 5 minuten zou vertrekken! Hierdoor had ik in Almelo meer overstaptijd. In Hardenberg werd ik een paar keer spontaan aangesproken, niet vervelend maar met oprechte belangstelling 😊. En toen ik bij de Hema m'n waterfles liet staan, kwam een jongeman hem achter me aanbrengen. De gastvrouw van het verblijf in Rheeze heeft gebeld naar het restaurant of ze open waren, dus kon ik zonder zirg daarheen.
En vanmorgen... het ontbijt! Echt genoeg voor 3 personen. Plastic zakje erbij, als je wat mee wil nemen...

B&B Veurink, Rheeze
Ontbijt voor 1..😁

En dan vandaag:

Als 1e... de rugzak is niet lichter geworden. Juist niet! Ik hoopte dat het al wat gewend aan zou voelen, helaas dus niet.
Als 2e het weer: kan slechter maar had gehoopt op iets meer zon en iets minder wind. Maar het was grotendeels droog, mogelijk de beste dag van deze week, πŸ”.
Als 3e de route: 
Het stuk tot aan de vecht bij Junne was niet inspirerend. Maar de brug/stuw/vistrap was de moeite waard! Jammer dat er geen plekje uit de wind was, want ik had daar graag willen blijven zitten. Nu toch al snel doorgelopen, de wind was te koud.
Het vervolg was mooier qua natuur, helaas was men druk met het rooien van bomen. Vast nodig, maar voor de wandelaar niet prettig. Bomen die kreunend om gaan, paden die omgeploegd zijn... de rust is weg uit het bos.
En de bewegwijzering is ook wat verwarrend, soms. Tot je zo maar in een rustig stuk terechtkomt, dan is het Genieten. Bankje met uitzicht, mooie paden, vogeltje die de lente in de kop hebben. Dat is dus genieten met een hoofdletter. Rugzak af, boterham erbij en alleen kijken en luisteren. 
Maar ook daar werd het koud, dus rugzak op..nog maar een paar (5 of zo) kilometers. Ik zat mooi op schema en beloofde mezelf dat als ik om 15u in het hotel was, dan zou ik een rondje sauna gaan doen.
En toen kwam ik bij het spoor... oversteken, stukje lopen, opnieuw over het spoor en toen langs de weg naar het dorp. Wat ik nooit eerder heb gedaan, deed ik daar: oordopjes in, muziek aan en gaan. Nog 3 km, langs de weg met benen die niet meer wilden, met een rugzak die steeds zwaarder werd... En het hielp! Ik ging als een speer en was om half 3 bij het hotel. 
Ingecheckt en op naar de sauna! 

Het was een heerlijk eind van een lange dag.
Vanavond lekker gegeten en zo met een kopje thee op de kamer nog een uurtje tv kijken.
Morgen op tijd weg, de afstand is langer, er zijn meer heuvels en het weer voorspeld weinig goeds..
Maar wie weet hoe het meevalt!
de Vecht
De stuw bij Junne
De vistrap
Modder trappen
Uitzicht met bankje
Doorkijkje
De weg naar Ommen
Heerlijk!

1 opmerking:

  1. Toch maar weer volbracht, dit traject zonder horecagelegenheid! We duimen dat morgen het weer meevalt.... en als je weer alle positieve puntjes vindt dan wordt het vast een mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen