zondag 3 juli 2016

Dag 2: Op naar Groningen

Dag 2 begon met regen....en buienradar was niet veel positiever. Maar ja, om nou de hele dag af te wachten? Dus toen het even droog leek te blijven toch maar gaan lopen. Dorp uit, water over en door de weilanden op pad. 12 km tot aan de 1e horeca-gelegenheid... Ik denk dat het best een heel mooi stuk is, maar vanwege het weer kon ik er niet echt van genieten. Het was nattig, veel buitjes, en daardoor was het niet prettig om stil te zitten (natte banken, kil). Dus in record-time was ik in het park in Groningen waar ik me gelaafd heb aan een lekkere koffie, verse jus en een heerlijke tosti. Erg aangenaam om te zitten waar het droog en warm is.... Een blaar onder mijn rechtervoet gaf toch wel problemen. Ik ben dus naar het eindpunt van de etappe gelopen en heb wel wat gezien van de mooie binnenstad, maar niet zo veel als dat ik eigenlijk had gewild. Uiteindelijk was ik even na 2u op het station en ben ik met de trein terug gegaan naar Winsum, waar mijn auto nog stond.













's Avonds kwam Joukje me gezelschap houden, dus samen lekker gegeten en bijgekletst.
Wat een gezellige afsluiting!


De kop is er af, we gaan zien hoe het verder gaat lopen op dit pad. Ik ben niet zo een polder-liefhebber, dus laat de bossen en andere landschappen maar komen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten