woensdag 13 juli 2016

Zuidlaren naar Rolde, net even anders

Vanmorgen gaf buien radar geen leuk beeld...verschillende buien die op mijn route voorbij zouden komen. Maar na een ontbijt met positivo's besloot ik toch op pad te gaan.

Met de auto naar de carpool en daarvandaan met de bus naar het volgende overstap punt. Dan nog een klein stukje met een bus naar het eindpunt van gisteren.

Bij het overstappen zag ik de buien opkomen. De bus zou pas over ruim 10min komen.... Spontaan besloot ik om niet met de bus te gaan, maar vanaf het overstappunt de route op te zoeken. Dit in de hoop voor de bui bij het koffie-huis te zijn. Even stevig door stappen en terwijl de 1e druppels vielen liep ik binnen bij restaurant de Drentsche Aa. Net open, alsof het zo moest zijn! Koffie, gebak en een krantje terwijl buiten de regen met bakken uit de hemel komt.

Na een half uurtje begon het op te klaren en tussen de laatste druppels door ging ik op pad. Goed opletten ivm de modderpoelen en natte takken. Hierdoor is het wel eens lastig de aanwijzingen te zien... Maar wat was het een mooie route! Bos, hei, hunebedden en weinig mensen.

Rond 1u was ik in Gasteren, tijd voor koffie en een tosti. Lang heb ik niet gezeten, want de volgende bui was alweer aan het groeien. Ik wist dat ik het niet droog zou houden, dus de regenjas bij de hand, de schoenen opnieuw gestrikt en op pad maar weer.

Het laatste stuk was voornamelijk heide, erg open met rechte zandwegen. Dit zal heel mooi zijn als de heide bloeit! Ik zag al snel de kerktoren in de verte, maar afstand is moeilijk in te schatten. Het duurde en duurde, die toren kwam niet dichterbij...

Helaas begon het toch te regenen voor ik in het dorp was, maar het bleef bij een lichte bui. Rolde is groter als ik had gedacht, het was even zoeken naar de supermarkt tussen de andere winkels. Er is zelfs een bowlingbaan en diverse restaurants. En er loopt een jacobs-route...

De bus naar Borger kwam al snel en voor ik het wist stond ik weer bij mijn auto.

Het was weer een mooie dag, waarbij ik tussen de buien door gewandeld heb door een schitterend gebied!  Veel heb ik niet kunnen vastleggen op een foto: de vlinders, libellen, een hagedis en de vogels... Is ook niet nodig, ik heb er van genoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten