donderdag 14 juli 2016

De dag begon zo goed...

Vanmorgen toen ik opstond bleek het beter weer als voorspeld was. Ik besloot dan ook om voor de hele etappe te gaan: Rolde naar Schoonloo. Helaas gaat er maar 1x per uur een bus tussen die dorpjes. En de bus van 9.06 ging ik niet halen.. Dus met de auto naar Rolde gereden en daar geparkeerd.

Schoenen aan, rugzak op de rug en gaan! Langs de kerk, op zoek naar de route. Komt er net een stel van een ander pad, duidelijk ook op zoek. Maar geen g'morgen, geen oog-contact... Ok, dat mag... Ik laat ze dus vertrekken en om te voorkomen dat we elkaar dwars zitten besluit ik even te wachten en raak aan de praat met een dame met 2 honden. Hierdoor vertrek ik bijna een half uur later als gepland. Maar ach, ik heb de hele dag!

Wederom een mooie route, landbouw, bos en heide wisselen elkaar af. Er is helaas geen horeca onderweg en het weer werkt niet echt mee. Elke keer dat ik ergens wil stoppen begint het te waaien en spetteren. Toch is het genieten en rond half 1 vind ik een bankje met een beetje zon! Daar even gezeten en wat gegeten. Pff, daar was ik aan toe.

Ik ben ondertussen halverwege en loop door het bos. Dit is ooit aangelegd als compensatie voor het bouwen van een fabriek in de buurt. Het is dus niet een oud bos, maar netjes aangelegd...

Het laatste stuk naar Schoonloo is ook bos en veenmoeras. Het begint mooi, ondanks de slechte aanwijzingen. Maar met nog 4 km te gaan is het over, het potje mooi was op denk ik! Langs een fietspad, langs de weg, gelukkig toch weer het bos in, o nee....modder! Het is echt niet leuk, gelukkig ben ik op de been gebleven. Maar het houdt erg op en de tijd verstrijkt...

Eindelijk zie ik huizen en dan zie ik ook het koppel van vanmorgen. Hij loopt slecht en had dus veel moeite met de modder op dit laatste stuk.

Bij de weg aangekomen blijk ik nog 5 minuten te hebben voor de bus komt... Timing! Gelukkig maar, want de dag die zo goed begon was in de loop van de middag toch wat minder geworden. Het missen van de bus had net de druppel kunnen zijn..

Na zo'n lange wandeling zonder echte pauze wil ik maar 1 ding: schoenen uit en douchen. Ik ben te moe om nog in Rolde rond te kijken of inkopen te doen bij de supermarkt. Gelukkig heb ik niet echt iets nodig en ik ga dus snel naar huis.

Daar met een lekkere koffie en een cracker op de bank, even bijkomen van de dag. Bijna 19 km over grotendeels onverhard terrein, zonder echte rust pauze... Pff, ik kan het, maar liever niet te vaak! 


1 opmerking:

  1. Tjonge,,,, petje af hoor. Mag dan wel een mooie wandeling zijn, maar de beentjes moeten het toch maar voor elkaar zien te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen