zondag 17 juli 2016

Weekje Drenthe zit er weer op

Mijn vakantie is weer voorbij, morgen gaat het "gewone" leven weer beginnen.

Afgelopen week heb ik bijna 70 km gewandeld op het PP, van Groningen tot aan Schoonoord.

En gisteren heb ik met de 'visite' het stuk van Gasteren naar Schipborg (ruim 6km) gelopen, omdat dat het mooiste en meest afwisselende deel was tot nu toe. Ook tégen de richting in was het mooi.. De afsluiting bij restaurant de Drentsche Aa was ook prima!

Gister avond nog een rondje (3km) over het park, om het eten te laten zakken... Zo tellen de kilometers wel op!

Vandaag was het eindelijk mooi zomer weer... Na het ontbijt en het  opruimen zijn we naar Poolshoogte gereden. Daar heerlijk afgesloten met koffie + . De visite ging weer richting huis en ik richting bos en hei.

De gele route is 7,5km en gaat rondom de heide. Het was rustig, ik ben maar weinig anderen tegen gekomen. Na terugkeer nog geluncht bij Poolshoogte, lekker in het zonnetje...

Nu zit ik de week te overdenken. Helaas niet in het zonnetje, want mijn huisje staat in de schaduw van vele hoge bomen. In een normale zomer erg prettig, maar ik heb de hele week naar regenwolken aangekeken. Nou ja, het is niet anders!
Alles bij elkaar is het een aangename week geweest, rustig in m'n eigen huisje, wandelen in m'n eigen tempo etc etc. Wel een hoop gepuzzel met het openbaar vervoer.

Mijn voorkeur blijft lopen met bagage van a naar b naar c etc. Geen gedoe met auto hier, bus daar. Maar ja, in Spanje protesteerde m'n lijf hier tegen. Dus als ik dat nog een keer ga doen, dan eerst maar een paar dagen. 3 dagen bv, van Schoonoord naar Sleen naar Dalerveen naar Coevorden. Maar dat is nog toekomst muziek!

Deze week heb ik gehad en ik heb gemerkt dat ik nog niet fit ben. Dus rustig aan doen is het advies.
Genoten heb ik wel, Drenthe is erg mooi!

Ik heb maar een paar foto's deze keer, er komt misschien nog wat bij van de meelopers...

De foto's van de visite...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten